Campagne: Fiets
Uit een bevraging van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV) blijkt dat bijna 6 op de 10 automobilisten die wel eens fietsen, sterk overwegen om bij korte verplaatsingen de fiets te nemen. De rest, meer dan 4 op 10, aarzelt om verschillende redenen. De VSV start daarom een campagne die de Vlaming aanmoedigt om bij dagelijkse verplaatsingen wat vaker voor de fiets te kiezen.
Nog groeimarge voor dagelijkse verplaatsingen met de fiets
We maken zoveel dagelijkse verplaatsingen waar we niet meer over nadenken. Vaak gebeuren ze op automatische piloot. Omdat we het al jaren zo doen. Die gewoontes kunnen we doorbreken met de fietsreflex. Daar werkt De Grote Versnelling aan. Als partner van de campagne hopen we de laatste twijfelaars toch nog op de fiets te krijgen en zo de functionele verplaatsingen in Vlaanderen te doen stijgen tot 20% tegen ten laatste 2025.
Affiches – broodzakken – sociale media
We voeren de campagne met een ruime mediamix. Op de affiches langs snelwegen en gewestwegen kom je mogelijks de campagnebeelden tegen. Ook op aanplakborden in steden zal je ze terugvinden. In 20 steden worden broodzakken met de boodschap ‘Fiets.’ ingezet. En ook op sociale media zal je ons tegenkomen.
Ontdek meer op de campagnewebsite van de VSV. Alle visuals vind je terug op deze website en staan gratis ter beschikking voor verder gebruik!
Lees hier het persbericht van minister Lydia Peeters.